Op zoek naar het goede gevoel!
Na de mei en juni maand is het weer tijd voor bezinning en reflectie. Ja ik weet het, net cursus gehad ;-)
Bezinning
Wat wil ik, wat kan ik, waarom windsurf ik? Woorden die mij daarbij te binnen schieten zijn gevoel, vrijheid, passie, natuurelementen en inspiratie. In de afgelopen periode ben ik ook tot nieuwe inzichten gekomen met kernwoorden als doseren, focus, evenwicht/balans en verbreding.
Inspiratie heb ik oa gehaald uit dit filmpje http://www.youtube.com/watch?v=h08hBvteWjE met de zin: "Als je altijd blijft doen wat je altijd al deed, verandert er niets en krijg je wat je altijd al kreeg".
Terugkijken
Wanneer ik dan terug kijk naar de plannen die ik begin van het jaar gemaakt heb:
Fun op het water? Ja.
Surfen met de kids? Te weinig.
Speed? Soms.
Wedstrijden? Nee.
Dutch Fun Speeders? Een leuk team!
Windsurfen in Nederland? Groeit als kool.
Redactie windsurfing.nl? Windsurf nieuws vd dag/week een schot in de roos.
En de sessies die ik gevaren heb:
16 mei opstapdag Berkendonk
28 mei Strand Horst
2 juni Kraaijenbergse plassen
7 juni Kraaijenbergse plassen
11 juni Heeswijkse kampen
18 juni Kraaijenbergse plassen
Conclusies
Dan zijn mijn conclusies:
1. Ik net zoveel plezier haal uit windsurfsessie met weinig wind als veel wind
2. Ik weer nieuwe energie/uitdaging in het werk gevonden heb
3. Ik voor het surfen met de kids zelf een groot board nodig heb om met ze mee te kunnen varen, nu kan dit alleen op Strand Horst omdat je daar overal kunt staan
4. Ik veel meer op gevoel moet varen omdat ik daardoor meer plezier ervaar dan met de meer technische kant van het windsurfen bezig te zijn
5. Ik veel energie haal uit het verzamelen/brengen van nieuws als redactielid voor windsurfing.nl en daar ook de groei van het windsurfen in Nederland in terugzie
6. Ik het varen van wedstrijden praktisch niet mogelijk zie gezien mijn andere activiteiten
7. Ik bij het Speed varen minder moet denken en meer moet doen, dus ook meer op gevoel varen
8. Ik het varen van GPS speed met het Dutch Fun Speeders Team een hele mooie combi vind die echt wat toevoegd aan het windsurfen
9. Ik het nu belangrijker vind om werk/gezin/sport in balans/evenwicht te hebben dan 2 jaar geleden
10. Ik erg blij ben dat ik 2,5 jaar geleden deze sport weer opgepakt heb en daardoor veel teruggevonden heb wat ik uit het oog verloren was
Vooruitkijken
Voor het verbreden van het inzetbereik met weinig wind ga ik twee kanten op.
Ik ben op zoek naar een Fanatic Mega Cat raceboard om aan de ene kant samen met de kids op de Kraaij te kunnen varen en aan de andere kant omdat mijn roots van vroeger bij het raceboard varen liggen.
Verder heb ik er nu een Fanatic 2010 Falcon 145 erbij met MauiSails TR-2 9.5 en 10.5 zeilen. Hiermee al een heel geslaagde lichtweer slalomsessie gevaren en dat belooft meer.
Wat ik wel ga doen is beter mijn trimsettings bijhouden per sessie om niet telkens alles opnieuw uit te vinden en ik meer afgaan op gevoel nog moet leren :-)
Komende maand met het mooie weer zullen er zeker leuke windsurfsessies komen.
Augustus hebben we met het gezin een mooie vakantie gepland in Argelés Zuid-Frankrijk.
Kortom genoeg om naar uit te kijken en nog belangrijker "genieten van het nu en elke sessie".
Het is gelukt, ik heb een Mega Cat weten te vinden, ik krijg hem in de week van 12 juli. Dit is het laatst geproduceerde Mega Cat 380 model uit 1999/2000 met flink wat volume, brede tail, tuttle box en inclusief boardbag. Wel wat opknapplekjes maar dat mag ook voor een board van 10 jaar oud.
BeantwoordenVerwijderenIk vond deze beschrijving:
BeantwoordenVerwijderenFanatic Mega Cat 380 (1999)
In a clever move aimed to improve an already good design, Fanatic engineers gave the venerable Mega Cat a face lift - or really, a deck lift. They made it thicker, which gave it more volume (from 250 to 280L), a key to going upwind well. Other strong points are the mast track, which works smoothly under all loads, and a fin and centerboard that are well-shaped and sized. The result is a Mega Cat that's competitive with the AHD Pro Race 380 in overall performance: Exceptional upwind and reaching, and nearly the best in quickness to plane.
L:380 | B:67 | V:280 | 13,2 Kg ;
Ben erg benieuwd!